45.000 Ft
A mediáció alapja a kommunikáció, célja a konfliktusok rendezése, konfliktuskezelés a két fél között, közvetítő szakember – mediátor – segítségével.
Ezek a beszélgetések többnyire eredményesek; a felekben kialakul, vagy feléled az egymás iránti bizalom, elkötelezik magukat az együttműködés mellett, és javul közöttük a kommunikáció. A felek megértik önmaguk, és a másik viselkedését, nem feltétlenül győzedelmeskedni akarnak a másik felett, hanem mindkettejük számára előnyös megoldásokat keresnek.
Ezek a változások segítenek a problémák megoldásában, a kommunikáció gyökeres megváltoztatása pedig biztosítja a további nyugodtabb együttélést, vagy a békés elválást.
Leírás
Üzleti-, szervezeti-, szervezetközi-, válási-, párkapcsolati-, családi-, iskolai mediáció (180 perc)
Akkor válaszd a mediációt, ha úgy érzed, hogy egy – vagy több – másik emberrel való konfliktus már olyan nagy terhet ró rád/rátok, ami rossz hatással van a mindennapjaidra. Esetleg úgy érzed, hogy a kialakult ellentét feloldhatatlan, nincs belőle kiút, hiába beszéltétek már át ezerszer.
Erre számíts, ha mediátor segítségét kéred a konfliktushelyzet megoldásához:
- egy legalább 120, de akár 180 perces találkozó személyesen, vagy – egészen kivételes esetben – online, amelyen jelen van mindkét résztvevő a mediátorral együtt. (Ezt megelőzi a mediátor résztvevőkkel történő előzetes megbeszélése, ami néhány perctől akár egy óráig is tarthat a téma függvényében, és aminek a díját a mediációs folyamat díja magában foglalja.)
- mediátor által vezetett kommunikáció
- nyugodt, békés légkör
- témalista összeírása
- megoldások keresése
- megállapodás megírása
A mediáció egy szakember által mederben tartott, vezetett, bizalmi légkörben történő beszélgetés, amiben a felek megnyílnak, tudnak beszélni magukról, a gondolataikról, az érzéseikről.
A mediátor csak vezeti a beszélgetést, közreműködik a konfliktusok feltárásában, segíti a feleket a feloldódásban, de nem ad tanácsot, nem dönt, nem ítélkezik, nem bíróként van jelen.
A felek közösen döntenek a problémás kérdésekről, közösen keresnek megoldást, és megegyezésre is saját maguk jutnak.
Amennyiben az ülésen megegyezés születik, közösen foglaljuk írásba.
A leggyakoribb mediálható területek:
- Büntetőügyi mediáció
- Családi és válási mediáció (válás,gyermekelhelyezés, vagyonfelosztás, egyéb mindennapos vitás helyzetek megoldása családon belül, stb. – per helyett)
- Diplomáciai közvetítés
- Egészségügyi mediáció
- Interkulturális mediáció
- Iskolai mediáció (kiközösítés, beilleszkedési zavarok, zaklatások, stb.)
- Kamasz-szülő mediáció
- Közigazgatási mediáció
- Szervezeti (munkahelyi) mediáció (kollégák közötti feszültség oldása, főnökkel való problémák megbeszélése, stb.)
- Szervezetközi (gazdasági) mediáció (üzleti jellegű konfliktusok)